Halaman

31 Mei 2015

Road To SPM 2015


Hai korang semua , sihat tak . Alhamdulillah lepas habis peperiksaan pertengahan tahun ni rasa la sikit masa atau ruang nak berblogging ni . Aku tau memang lama gila aku tak post something berbentuk ceritera kisah aku dekat SMSKB

Kenapa aku pilih title 5 BULAN LAGI , for sure la lagi lima bulan lagi nak spm . Alamak , preparation apa benda tak buat lagi . Takde kesedaran la aku ni . aduhai , penat meleter dekat diri sendiri apa pun aku cuma nak kongsi kongsi pengalaman selama setengah tahun jadi super senior la katakan hahaha .

Actually tak ada la sangat perbezaan yang ketara jadi super senior , rasa biasa ja . tak ada pun ada kuasa diktator ke hape ka . NO NO NO , semua biasa ja .

Oh , lupa . Tahun ni aku dapat masuk ke kelas 5 Titanium . Alhamdulillah semua classmate supportive gila . Boleh la nak buat hingar hingar sikit . Masa study tu kena study la ya . Semua dah pasang angan angan nak dapat straight A+ , pakat duk pilih dah nak pi universiti luar negara termasuk aku lah yang tergila gilakan nak ambil course biomedicine dekat University of Adelaide atau Melbourne . Doakan aku semoga dapat ye .


Gambar atas ni sebahagiannya ada classmate aku masa kami semua ke program lonjakan saujana subjek elektif , Midtown Perda , Kubang Menerong anjuran Jabatan Pelajaran Negeri Pulau Pinang .
Alhamdulillah kami semua ni happy go lucky kot hahaha

Korang semua pernah pergi tak Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur dekat PWTC . Kebetulan aku ni kan pengawas pusat sumber kan , so cikgu pun nak juga borong novel novel dia pun buat la rombongsan librian ke sana . Kami semua baik hari ja lah nak jimat kos kan .

Best memang tak terhingga la kan sebab first time pergi weh , sapa tak syok dengan harga buku durian runtuh weh . MURAH GILERR . Rugi sapa tak pergi . Bawah ni ada la sekeping gambar buat kenangan selama beberapa jam di sana .

Acah berinsta garam kejap

Aku rasa sampai sini saja lah aku ni berceloteh , rasa macam nak buat homework yang tak tersentuh tu lagi . Cikgu pun bagi banyak sebab nak bagi kita berjaya kan . Doakan aku la dapat 9A+ dalam spm . sama sama lah kita berjaya mengharumkan nama bangsa Malaysia . Anyway sapa sapa yang ada link pasal kerja kursus addmath boeh komen eh , bantu aku .

Sekian , bye semua .

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Chaiyok spm 😊