Halaman

31 Ogos 2012

Selamat Menyambut Kemerdekaan ke-55


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera . Merdeka ! Merdeka ! Merdeka ! piungggg bunga api ditembak . Tentulah malam merdeka . Tapi , tahun aku aku cuma sambut dengan cikgu-II dan kawan-II kat sekolah . Best sangat . Tak lupa juga aku and the geng masuk pertandingan sajak kemerdekaan peringkat sekolah . ramai cikgu datang . Mula-mula ada jamuan makan terlebih dahulu .

Makanan sedap . Ada sate , bihun sup , ais kacang , kuih raya dan macam-macam lagi . Kawan aku , akmal ; suara tak dak . Terpaksalah kena pantang sekejap . Kami nak bersajak . Beberapa orang dari Persatuan Penulis-Penulis Pulau Pinang turut dijemput . Mereka bersajak semuanya best , cair . Siapa yang menyaksikan semua bagi tumpuan 100% .

Pertandingan sajak telah bermula . Giliran pertama ? Aku tuuu . Ya Allah berdebarnya , rasa takut pun ada . tapi tak pa . kami sporting . Selepas selesai kami bersajak . Fuh , leganya . Ramai orang kata . Best la . Kami terima saja komen kawan-II . Selepas semua selesai . Tibanya countdown Merdeka . kami pun kira . Bunga api memeriahkan lagi kawasan permatang pasir . Lagu Tanggal 31 , Buruh Nelayan turut dinyanyikan.

Sejarah tidak sempurna jika diberitahu tanpa gambar . Sedikit gambar-gambar aku :

persediaan sebelum mendeklamasikan sajak

Bersama kawan yang sporting ( gila lensa )

Bersama Usamah dengan Farid ! Banggan menjadi rakyat Malaysia







Tiada ulasan: